Tekstgrootte
De Binnenmeer vindt het belangrijk de leerlingen een ‘totaalpakket’ te bieden. Ons onderwijs leunt op vijf pijlers. De belangrijkste pijler is onze focus op de relatie. Wij zeggen niet voor niets: “Eerst relatie, dan prestatie!”
Natuurlijk is de pilaar die focust op die prestaties van de leerlingen bijna net zo belangrijk. Wij willen dat, wanneer de leerlingen in groep 8 van de Binnenmeer vertrekken richting het voortgezet onderwijs, wij dat uit de leerlingen hebben gehaald wat er inzit.
Een andere pilaar waar ons aanbod op steunt, focust op sport en beweging. Wij vinden het belangrijk dat onze leerlingen de tijd en de ruimte krijgen om buiten te spelen, te ravotten en te stoeien, maar ook om gericht motorische vaardigheden en technieken te ontwikkelen. Ons bewegingsonderwijs richt zich op effectief bewegen en stimulerend/ begeleid (buiten)spelen.
De focus op creativiteit is een volgende pilaar. De toekomst vraagt om zelfstandige, autonome individuen, die in staat zijn iets nieuws te scheppen. Voor alle vakgebieden geldt het zelfde. Het plezier van bijvoorbeeld een rekenprobleem zit hem niet in het antwoord, maar in de weg erheen, de puzzel, het zoeken naar oplossingen, het stellen van de juiste vragen, de opwinding van de ontdekking.
Verder vinden wij het belangrijk dat onze leerlingen in contact blijven met de natuur, daarom focussen wij ons in de laatste pilaar op de groenbeleving in de klas en buiten de klas en dan met name in onze schooltuin.
Wij zijn met deze vijf pilaren onder ons onderwijs hard bezig, sommige pilaren moeten nog steviger worden, anderen meer verfraaid. Samen moeten deze vijf pilaren onder ons onderwijsaanbod zorgen voor een mooie balans… een totaalpakket.